Szczegóły dotyczące produktów Pulvis
Czy urny Pulvis są wykonane ręcznie?
Każda urna wykonana przez Pulvis Art Urns jest w pełni ręcznie tworzona, co oznacza, że mogą występować drobne różnice w kolorze i wykończeniu w porównaniu do zdjęć prezentowanych na naszej stronie internetowej.
Proces szkliwienia zależy od wielu czynników, dlatego nie możemy zagwarantować, że każda urna będzie identyczna jak na zdjęciach, jednak dokładamy wszelkich starań, aby ewentualne różnice były minimalne.
Prosimy również o odpowiednie skalibrowanie monitora oraz sprawdzenie zdjęć produktów na co najmniej dwóch różnych urządzeniach.
Drobne niedoskonałości estetyczne, takie jak niewielkie kropki czy plamki o średnicy do 3 mm, są uznawane za akceptowalne i wynikają z unikalnego, ręcznego procesu produkcji.
Jak zapieczętować urnę?
Zalecamy uszczelnienie naszych urn oraz relikwiarzy za pomocą odpowiedniego kleju do powierzchni ceramicznych. Dzięki temu można uniknąć przypadkowego rozsypania prochów oraz przedostania się wilgoci do wnętrza urny.
Nasze ceramiczne pokrywy nie posiadają gwintów i NIE zamykają się hermetycznie, co oznacza, że w przypadku braku uszczelnienia istnieje ryzyko rozsypania zawartości.
Aby zabezpieczyć prochy, zalecamy przechowywanie ich w plastikowym woreczku. Alternatywnym rozwiązaniem jest nasza technologia powłoki wewnętrznej - INNER COATING®.
Instrukcja krok po kroku:
Przygotowanie
- Rozpakuj klej i ustaw urnę do góry dnem.
- Jeśli urna jest już napełniona prochami, powinna być w tej pozycji.
- Upewnij się, że powierzchnie do sklejenia są czyste, suche i wolne od kurzu.
Nakładanie kleju
- Równomiernie nałóż klej na całą krawędź otworu urny.
- Delikatnie umieść pokrywę, upewniając się, że idealnie zakrywa otwór i nie pozostawia szczelin.
- Nałóż dodatkową ilość kleju, aby wypełnić przestrzeń między pokrywą a krawędzią urny.
Czas schnięcia
- Pozostaw urnę w tej pozycji przez 10–15 minut, można umieścić ją w pudełku.
- Po 10 minutach klej utworzy silikonową warstwę i przestanie być lepki.
- Po 1–2 godzinach urna może być bezpiecznie przenoszona.
- Pełne utwardzenie kleju następuje po 4–8 godzinach, w zależności od temperatury i wilgotności.
Odpowiedzialność
Pulvis Art Urns nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia urny wynikające z niewłaściwego uszczelnienia lub przechowywania. Pełna odpowiedzialność za ten proces spoczywa na kliencie lub osobach trzecich wykonujących usługę (np. domy pogrzebowe, krematoria).
Czym różni się urna dla zwierząt od tradycyjnej?
Urna dla zwierząt od tradycyjnej różni się przede wszystkim motywem oraz pojemnością. Oczywiście żadna zasada nie zabrania wykorzystania tradycyjnej urny ani relikwiarza jako urny na prochy pupila, tak długo jak pozwala na to jej pojemność. Informacje dotyczące pojemności urny znajdą Państwo na podstronie każdej z kolekcji.
Produkty z miejscem na świeczkę
Bezpieczne użytkowanie urn z miejscem na świecę.
Niektóre z naszych urn posiadają specjalnie zaprojektowane miejsce na świecę. Prosimy o przestrzeganie poniższych zasad bezpieczeństwa:
- Nigdy nie zostawiaj zapalonej świecy bez nadzoru.
- Nie umieszczaj świecy w pobliżu materiałów łatwopalnych.
- Trzymaj świece z dala od dzieci i zwierząt domowych.
- Nie dotykaj ani nie przenoś świecy podczas palenia lub gdy wosk jest w stanie ciekłym.
- Zgaś świecę, jeśli płomień staje się zbyt wysoki lub zaczyna migotać.
- Nie używaj świecy jako lampki nocnej ani w sytuacjach, gdy możesz zasnąć.
Pulvis Art Urns (Pulvis Ltd.) nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z niewłaściwego użytkowania świec w naszych produktach.
Czym jest powłoka wewnętrzna Pulvis?
Urny kremacyjne i przechowywane w nich prochy mają ogromne znaczenie symboliczne, są nośnikiem wspomnień i emocji. Dlatego tak ważne jest, aby były bezpieczne i nienaruszone. Właśnie dlatego stworzyliśmy INNER COATING® marki Pulvis Art Urns.
Ceramika to wyjątkowy materiał, jednak ma też swoje wady. Choć jest znacznie wytrzymalsza od szkła, wciąż jest narażona na stłuczenie w przypadku upadku. Prochy mogą zmieszać się z odłamkami ceramiki, co sprawia, że ich oczyszczenie staje się praktycznie niemożliwe.
INNER COATING® to cienka, biała warstwa o gumopodobnej strukturze, która pełni rolę ochronną dla prochów kremacyjnych. Jest nakładana na wewnętrzną powierzchnię urny, a jej głównym celem jest zabezpieczenie prochów w jednym miejscu w przypadku niefortunnego zdarzenia.
Powłoka wewnętrzna jest opcjonalna i można ją zamówić dla większości urn kremacyjnych oraz relikwiarzy. Szczególnie zalecamy rozważenie tej opcji w przypadku gdy urna ma być trzymana w domu, gdzie jest narażona na strącenie.
Proces jej aplikacji zajmuje dodatkowe dwa dni robocze i kosztuje 250zł. Aby zamówić powłokę, wystarczy wybrać opcję „TAK” w menu podczas finalizacji zamówienia.
Najczęstsze pytania dotyczące urn i prochów
Jak wybrać pojemność urny?
Prochy osoby dorosłej wymagają urny o pojemności od 2 do 3.5 litra, jednak dokładna wielkość zależy od wagi zmarłego. W tej kwestii najlepiej skonsultować się ze świadczącym nam usługi zakładem pogrzebowym lub krematorium.
Ogólna zasada mówi, że na każdy 1 kg masy ciała potrzebna jest urna o pojemności 35ml. Oznacza to, że osoba ważąca 63,5 kg powinna mieć urnę o pojemności co najmniej 2,3 litra.
Standardowa urna dla osoby dorosłej zazwyczaj mieści prochy osób ważących 90-100 kg przed kremacją.
Relikwiarze natomiast są idealnym rozwiązaniem, jeśli rodzina chce podzielić prochy między kilka osób i zachować ich niewielką część na pamiątkę. Pojemność relikwiarza ma drugorzędne znaczenie, jako że to główna urna ma pomieścić większość prochów zmarłego.
Czym różni się relikwiarz od urny?
Relikwiarz to niewielka urna przeznaczona do przechowywania symbolicznej ilości prochów, dzięki czemu kilku członków rodziny może mieć osobistą pamiątkę po członku rodziny. Pod tym względem pełni podobną funkcję jak biżuteria na prochy. Standardowa urna jest zaprojektowana tak, aby pomieścić całość prochów. Jeśli nie zmieszczą się one w jednej urnie, można wykorzystać urnę pamiątkową do przechowania ich części.
Co więcej, relikwiarz z prochami zmarłego może być przechowywany w domu rodzinnym w przeciwieństwie do urny, która musi spocząć w wyznaczonym do tego miejscu.
Oczywiście nic nie broni nam, aby potraktować standardową urnę jako relikwiarz. Jest to jednak mniej ekonomiczne rozwiązanie pod względem finansowym, ale tak długo jak większość prochów spoczywa w przeznaczonym na to miejscu to prawo nie zabrania tego w żaden sposób.
Gdzie umieścić urnę?
Większość naszych modeli jest odpowiednia do przechowywania na zewnątrz lub w niszy kolumbarium. Należy jednak przestrzegać poniższych zaleceń:
- Urnę należy przechowywać w suchym miejscu, bez dostępu do wody lub wilgoci.
- Jeśli urna jest umieszczona na zewnątrz, powinna znajdować się pod zadaszeniem, chroniącym przed deszczem, śniegiem i wilgocią.
- Woda lub inne ciecze mogą wnikać w powierzchnię urny, jeśli nie została dobrze uszczelniona, co może prowadzić do pęknięć w przypadku zamarznięcia.
- Nisze kolumbarium również powinny być izolowane od wody, wilgoci i opadów deszczu.
- Nasze urny powinny być przechowywane w temperaturze od 2°C do 44°C.
Pulvis Art Urns nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia urn wynikające z niewłaściwego przechowywania.
Czy mogę trzymać urnę w domu?
Zgodnie z obowiązującą w naszym kraju ustawą z 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych, urna z prochami osoby zmarłej może zostać umieszczona jedynie w wyznaczonych miejscach, takich jak grobowiec, kolumbarium, grób ziemny, murowany lub katakumby. Wyjątek stanowią relikwiarze na prochy oraz urny z prochami zwierzęcia, przechowywanie ich w domu lub na posesji jest dozwolone.
Czy mogę samodzielnie kupić urnę gdy korzystam z usług zakładu pogrzebowego?
Oczywiście, żadne prawo ani zasada nie zabrania rodzinie osoby zmarłej wybrać i zakupić urny samodzielnie. Ważne jest jednak aby zwrócić uwagę na pojemność urny, oraz na jej wymiary w przypadku gdy ma być umieszczona w kolumbarium.
Aby uzyskać świadczenie z ZUS należy podać do faktury dane osoby roszczącej podczas składania zamówienia!
Transport i dostawa
Czas przetwarzania zamówienia.
Czas przygotowania zamówienia wynosi od 1 do 2 dni roboczych. Jeśli wybierzesz opcję INNER COATING®, proces ten wydłuży się o dodatkowy dzień. Przygotowanie przesyłki rozpoczynamy natychmiast po złożeniu zamówienia.
Warunki dostawy.
Zamówione produkty dostarczymy na adres podany podczas składania zamówienia za pośrednictwem kuriera UPS. Prosimy o podanie prawidłowego adresu oraz numeru telefonu, który umożliwi kontakt w przypadku nieobecności podczas dostawy.
Jeśli przesyłka nie mogła zostać doręczona z powodu nieobecności odbiorcy, to obowiązkiem klienta jest skontaktowanie się z pocztą lub firmą kurierską w celu ustalenia odbioru, lub ponownej dostawy.
Z racji na rozmiar paczek nie wysyłamy przesyłek do skrzynek pocztowych ani paczkomatów.
Śledzenie przesyłki.
Numer śledzenia przesyłki zostanie wysłany automatycznie na podany adres e-mail w momencie utworzenia etykiety.
Reklamacje i zwroty
Polityka zwrotów
Jeśli otrzymasz produkt uszkodzony lub wadliwy, chętnie zaoferujemy wymianę lub zwrot pieniędzy. Towar należy niezwłocznie sprawdzić pod kątem uszkodzeń, najlepiej w obecności kuriera, a wszelkie uszkodzenia zgłosić nam w ciągu 24 godzin, podając numer zamówienia. Prosimy pamiętać, że nie dotyczy to uszkodzeń wynikających z wypadku, niewłaściwego użytkowania lub zaniedbania ze strony klienta.
Nie przyjmujemy zwrotów ani wymian w przypadku, gdy urna okaże się zbyt mała na prochy lub jeśli po otrzymaniu produktu klient zdecyduje się na inny kolor. Wszystkie produkty mają podaną pojemność oraz wymiary w opisie na naszej stronie internetowej.
Jak mogę zwrócić produkt?
W przypadku chęci dokonania zwrotu prosimy o kontakt mailowy na adres kontakt@urnypulvis.pl Po potwierdzeniu zgłoszenia prześlemy Państwu etykietę zwrotną i informacje o odbiorze paczki przez kuriera.
Przypominamy, że zwrotu można dokonać do 14 dni od otrzymania zamówienia. Pod warunkiem że urna nie została przekazana do zakładu pogrzebowego/krematorium i nie miała kontaktu z prochami. Zwrot nie dotyczy także produktów personalizowanych.
Zwrot środków
Kwota za zwrócone produkty, zgodnie z naszym regulaminem, zostanie zwrócona na źródło płatności (np. karta kredytowa, przelew) w ciągu 14 dni roboczych.
Zwrot obejmuje rzeczywistą cenę zakupu produktu. Oznacza to, że jeśli przedmiot został kupiony w ramach promocji, zwrócona zostanie kwota faktycznie zapłacona, a nie jego pełna cena detaliczna.